سفر نامه

گردشگری

سفر نامه

گردشگری

۱۱ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

چندین کشور در قاره اروپا وجود دارد که برای جذب گردشگر به یکدیگر در رقابتی تنگا تنگ قرار دارند. امروزه کشور مالزی ، این سرزمین افسانه ای و کهن توانسته گردشگران تور مالزی زیادی را با بالا بردن کیفیت هتل ها، اماکن تفریحی، جاذبه های گردشگری و ... جذب کند. کشور مالزی در قسمت جنوب شرقی آسیا قرار گرفته است و پایتخت آن شهر زیبا و توریستی کوالالامپور می باشد. 
از شهرهای مهم این کشور که توانسته گردشگران تور مالزی را به خود جذب کند جوهور، ملاکا، پنانگ و کوالالامپور می باشد. این کشور به دلیل این که مسلمانان زیادی دارد و غذاهایی از گوشت حلال طبخ می شود در بین ایرانی ها از محبوبیت خاصی برخوردار است. البته علاوه بر گردشگران تور مالزی ، افراد زیادی از کشورهای همسایه برای ادامه تحصیل به این کشور سفر می کنند چون به نسبت کشورهای دیگر هم هزینه کمتری دارد و هم دانشگاه های معتبری که در سطح جهان شناخته شده هستند ، وجود دارند. 

  • sahar shafi
  • ۰
  • ۰

قبرسسسس

قبرس، که به دو بخش ترک نشین و یونانی نشین تقسیم ‌شده ،کشوری جزیره‌ای در شرق دریای مدیترانه می باشد و پایتخت آن نبکوزیا نام دارد. صنعـــت گردشگری، مهمترین منبع درآمد برای قبرس محسوب می شود.در ایران نیز سالیانه تور قبرس های متعددی برگزار میشود. قبرس دارای روزهای آفتابی و دمایی مطلوب است بطوری که در طول مدت سال، نور خورشید در این جزیره زیبا خودنمایی می کند و این بدین معنی است که قبرس همیشه در تمام فصول دارای تفریحات لذت بخشی اعم از : شنـــــا گرفته تا دیدن فستیوال های متفاوت را برای گردشگران مهیا می سازد که می تواند دلیلی بر پرمخاطب بودن قبرس باشد. 
قبرس در سال 1960 استقلال خود را از ایالت بریتانیا پس گرفت و حکومت مستقل قبرس با همکاری و مشارکت دولت ترک و یونان در اداره امور این جزیره اعلام آمادگی کرد و بریتانیا، یونان و ترکیه حق حکومت دولت قبرس را در دست گرفتند. قبرس با وسعت حدود 9,5000 کیلومتر مربع بعد از جزیره ساردنی و سیسیل سومین و شرقی ترین جزیره بزرگ دریای مدیترانه است. قبرس جزو اتحادیه اروپا است و یکی از قوی ترین نقاط گردشگری مدیترانه به حساب می آید. ایرانیان جهت مسافرت با تور قبرس به این بخش، به اخذ ویزا نیازمند هستند. بر پایه آمارهای پذیرفته شده 80٪ یونانی تبار، 18٪ ترک‌تبار و 2٪ نیز از دیگر اقلیت‌های مسیحی (مارونی ، کاتولیک لاتینی و ارمنی) هستند. 

  • sahar shafi
  • ۰
  • ۰

دهلی دومین کلانشهر بزرگ کشور هند می باشد. دین اکثر مردمان هند ترکیبی از ادیان مختلف و فرقه‌های مذهبی گوناگون است که غالب آنها از هندوگرایی، اسلام و بوداگرایی نشات گرفته‌ است. لباس، شال، پارچه، زیور آلات و جواهر، آچار(آچار یک چاشنی شبیه به ترشی است که از ترکیب میوه‌ها و سبزی‌های مختلف با روغن و ادویه‌جات فراوان درست می‌شود.) از سوغاتی معروف شهر دهلی می باشد که گردشگران تور دهلی می توانند این اشیا را خریداری کرده و به شهر خود ببرند. از زبان های رسمی کشور هند می توان به زبان هندی، پنجابی، اردو و انگلیسی اشاره کرد. از جاذبه های گردشگری این شهر می توان به قلعه سرخ یا لال قلعه دهلی، منطقه چاندی چوک دهلی، معبد آکشاردام هند، باغ لودی دهلی و مقبره همایون در دهلی اشاره کرد که این مکان ها، تفرجگاه بسیار مناسبی برای گردشگران تور دهلی آگرا جیپور می باشد. 

  • sahar shafi
  • ۰
  • ۰

سفر به برزیل

همه ی ما کم و بیش نام برزیل و تور برزیل که جزو دسته ی تور لوکس هم حساب می شود را شنیده ایم و اطلاعاتی حتی اندک، در رابطه با آن داریم. کشور کارنوال های شادی که می توان گفت، یک کشور فوتبالی دو آتیشه می باشد. به گونه ای که مردمانش به فوتبال به چشم یک آیین مذهبی نگاه کرده و احترام می گذارند. مسافرین و گردشگران تور برزیل باید بدانند که این کشور به غیر از فوتبال و کارنوال، به سرزمین قهوه و رنگ هم معروف است. شاید قهوه های برزیلی در دنیا حرف اول را نزنند، اما بدون شک دومین جایگاه کیفیت برتر جهان را به خود اختصاص داده اند. همچنین شایان ذکر است که در 150 سال گذشته، برزیل بزرگ ترین تولید کننده و صادر کننده ی قهوه در جهان بوده است. اما از همه ی این ها که بگذریم نباید فراموش کنیم که، تور برزیل یکی از محبوب ترین تور ها و مقاصد گردشگری در دنیا است. برزیل دارای یکی از وسیع ترین خط های ساحلی دنیا، به طول 4 کیلومتر می باشد. پایتخت این کشور برزیلا نام داشته و زبان رسمی آن پرتغالی می باشد. بهتر است قبل از سفر به تور برزیل، جملات ضروری را به پرتغالی یاد بگیرید، چرا که بسیاری از مردم این کشور با زبان انگلیسی میانه ای ندارند. مسافرینی که قصد

  • sahar shafi
  • ۰
  • ۰

کشور رومانی در جنوب شرقی اروپا و پایتخت این کشور بخارست است. رومانی از غرب با مجارستان و صربستان، از شمال شرقی و شرق با مولداوی و اوکراین و از جنوب با بلغارستان همسایه است. 
کشور رومانی علاوه بر فرهنگ بسیار غنی، مناظر و چشم‌اندازهای فوق‌العاده زیبایی دارد که آن را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری تبدیل کرده است. با دیدن تصاویر شگفت‌انگیز این کشور، بدون شک تحریک می شوید که حتما تور رومانی را تجربه کنید. 

  • sahar shafi
  • ۰
  • ۰

پایتخت کشور روسیه شهر مسکو، دربخش مرکزی و اروپایی این کشور واقع شده است. این شهر برای مهاجرین و گردشگران تور مسکو بزرگترین مرکز علمی و آموزش عالی در روسیه می باشد که بیش از 70 دانشگاه و مرکز آموزش عالی در آن فعالیت می نمایند. مساحت مسکو حدودا صد کیلومتر مربع با جمعیت 16 میلیون نفر می باشد که جزو پر جمعیت ترین شهرهای اروپایی محسوب می شود. مسکو برای گردشگران تور مسکو می تواند بسیار جذاب به نظر برسد زیرا که بیش از چندین اماکن تفریحی و جاذبه گردشگری را در خود جای داده است. 

  • sahar shafi
  • ۰
  • ۰

شهر پاتایا در کشور تایلند که در ساحل شرقی خلیج تایلند قرار دارد. شهر پاتایا در فاصله ۱۶۵ کیلومتری و در جنوب شرقی شهر بانکوک قرار دارد. شهر پاتایا به دلیل وجود باره‌ها و انواع محلات تفریحات شبانه ( دیسکو پاتایا )دارای مشهوریتی جهانی است. 
در طی سال هایی که ویتنام درگیر جنگ بود، تعدادی از سربازان آمریکایی برای استراحت و دوری از فضای جنگ، به پاتایا و سواحل پاتایا می رفتند. از آنجا که این شهر بسیار آرام و زیبا بوده است آنها این شهر را به بقیه نیز معرفی کردند و خیلی زود پاتایا به عنوان یکی از شهرهای زیبای دنیا معرفی شد و گردشگران فراوانی را به سمت خود جذب کرد. 
تور پاتایا یکی از پرطرفدارترین تورهای تایلند است که سالانه بیش از 5/5 میلیون توریست خارجی که بیشتر آنان را مردان تشکیل می دهند به این شهر سفر می کنند. 

  • sahar shafi
  • ۰
  • ۰
شهر بلگرد واقع در کشور صربستان، بزرگ ترین شهر و پایتخت این کشور است. معنای لغوی بلگراد، شهر سفید می باشد. شهر بلگراد در نزدیکی 2 رود ساوا و دانوب می باشد.
گردشگران تور بلگراد در فصل های بهار و تابستان به شهر زیبا سفر می کنند. یکی از کار هایی که گردشگران تور بلگراد به آن علاقه مند هستند، قدم زدن در خیابان های این شهر و دیدن معماری زیبا و آثار تاریخی بلگراد می باشد. همچنین این شهر دارای چندین پارک ها و دریاچه ی زیبا است. آب و هوای بلگراد گرم و معتدل بوده و میزان بارندگی در تمام فصل های سال زیاد است. میانگین دمای بلگراد حدود 12 درجه سانتی گراد می باشد.
در سر تا سر قاره اروپا و در بین گردشگران تور بلگراد زندگی پرجنب و جوش مردم این شهر بسیار مشهور است. واحد پول این شهر دینار صربستان و زبان رسمی آنها صربی می باشد.
  • sahar shafi
  • ۰
  • ۰

مجارستان، کشوری در اروپای مرکزی، پایتخت آن بوداپست است. مجارستان شامل 19 شهرستان به علاوه بوداپست زیرا که این شهر مستقل است و متعلق به هیچ شهرستانی نیست.
شهرهای مهم مجارستان شامل دبرسن، میشکولتس، سگد، پچ و گیور هستند که با تور مجارستان می توانید به این شهر ها سفر کنید. کشور مجارستان کشوری مسطح و پست با دشت هایی‌ زیبا است که توسط رود دانوب معروف ترین و زیبا ترین رود در اروپا به 2 قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شده است. این کشور دارای معماری بسیار زیبا و غیر قابل توصیف است که اصالت وتمدن این کشور را در خود جای داده‌ است. مجارستان دارای آب و هوایی معتدل است، تابستان ها در این کشور نسبتا گرم با رطوبی متوسط، همچنین دارای زمستان‌هایی‌ با بارندگی زیاد و هوایی‌ سرد می باشد.
مناسب ‌ترین زمان برای گردشگران تور مجارستان که قصد سفر به این کشور را دارند، ماه‌های اردیبهشت و شهریور است که دمای هوا در این ماه‌ ها حدوداً کمتر از 21 درجه سانتی گراد می باشد، البته دمای هوا در فصل تابستان حدود 26 درجه سانتی گراد تخمین زده می شود، که تابستان را نیز فصلی مناسب برای سفر به این کشور تبدیل کرده است. دین مردم مجارستان مسیحیت کاتولیک است و زبان مردم این کشور مجارستانی، اما مردم بومی به طور گسترده تسلط به زبان انگلیسی و آلمانی دارند و زبان انگلیسی و آلمانی را زبان دوم خود می دانند. واحد پول این کشور فورینت مجارستان است.

  • sahar shafi
  • ۰
  • ۰

کشور سنگاپور کوچکترین کشور جنوب شرقی آسیا می باشد که هر ساله تعداد زیادی از گردشگران تور سنگاپور را میزبانی می کند. سنگاپور کشوری متمول و توانگر به حساب می آید و در بین کشورهای آسیایی کشوری گران محسوب می شود. کشور سنگاپور با کشورهای اندونزی و مالزی مرز مشترک دارد. مساحت کلی این کشور در حدود 720 کیلومتر بوده و جمعیت آن طبق سرشماری های انجام گرفته، تقریبا 5 میلیون نفر تخمین زده شده است. قابل توجه گردشگران تور سنگاپور، واحد پول این کشور دلار سنگاپور بوده و حکومت آن از نوع جمهوری می باشد. زبان های رسمی این کشور مالایی، انگلیسی، تامیل و چینی است و این مسئله سببب شده که بسیاری از تابلوهای مهم شهر به هر 4 زبان نوشته شوند

  • sahar shafi